SelaMAt tinGGal...=(

assalamualaikum..^_^


kawan2,ni post ke 6 saya..alhamdulillah,msih dberi kesempatan utk mnaip..dberi ksempatan utk brnafas mghirup udara yang segar.,dbri pluang utk brgembira..dbri sgala jnis nikmat yg tidak trkira..

dan nikmat yg pling saya HARGai..nikmat. UKHUWAH...

“Sesungguhnya di kalangan hamba-hamba Allah itu ada satu golongan,mereka bukan dari golongan para nabi ataupun syuhada’,tetapi para nabi dan syuhada’ mencemburui mereka,tempat mereka di sisi Allah s.w.t.Kata para sahabat,khabarkan kepada kami siapa mereka? Rasulullah S.A.W bersabda:”Mereka adalah satu kaum yang saling cinta-mencintai kerana Allah,bukan ada hubungan saudara-mara di kalangan mereka dan juga bukan kerana kepentingan.Demi Allah,di wajah mereka ada cahaya dan mereka di atas cahaya.Ketika manusia takut,mereka tidak takut.Ketika manusia bersedih,mereka tidak bersedih.Dan mereka berkata,sesungguhnya wali-wali Allah tidak takut dan tidak sedih.”

ukhuwah bukan mudah untuk dmiliki jika wjud insan2 yang hanya mmntingkan diri sndri,yg hnya thu mmajukan dri sndri shaja..& tidak  mghiraukan prasaan insan laen..

saya nak mgucapkan TAHNIAH untuk kawan2..yang brjaya mndpt twrn blaja dluar ngara,yg dapat tajaan sana sini..ALLAH saja thu prasaan gmbira saya tgok kwn2 saya gmbira..bukan sy gmbira krana diorang 'DAH BLAH' dari hidup saya..tapi kerna UKHUWAH  yg ada..

namun,saya juga mnyeru kpd kwn2 yg sdg brgmbira saat ini, ingatlah sahabat2 anda smua.. mungkin anda brgmbira mndpt twrn blajar sana sini..tp ada kwn2 anda yang sdg ksdihan yg TIDAK mndpt twran apa2pun..mungkin teman rapat anda juga..ingatlah juga perasaan orang lain,
kerna sukalah saya untuk menaip...

keGEmbiraan ibarat semburan pewangi
pabila kita memakainya semua akan dapat merasa keharumannya
olEH ITU
BErikanla walau scebis kegembiraan anda yang anda miliki itu
kepada teman anda..=)

saya bukan mnyuruh anda semua brgmbira brsma shbt yg trut sama mndpt twrn blaja brsma anda,tapi hadirkanlah kgmbiraan trhdap rkan2 yg sedang bersdih.. mungkin secebis kgmbiraan yg anda lahirkan itu mnolong anda utk ke sYURGA kelak..kerana itu gunanya PERSAHABATAN..

"SELEmah lemah manusia ialah orang tidak boleh mencri shabat dan orANg yang LemAH dari itu ialah orang yang mensiakn sAHabatnyA.."

dan bila anda sudah berjaya,sudah mndpt PHD ,master,ijazah n sglanya ,jgn prnah lupakan shabat2 anda.. jgn prnah lupa brtnya khabar..
jgn prnah skali pon TAKABBUR dgn ijazah yg anda miliki trhdp shabat2 anda..

namun,sdikit nasihat untuk shabat2 yg sdang brsdih..

kekecewaan mengajar kita erti kehidupan.
Teruskan perjuangan kita menghadapi rintangan demi rintangan hidup..
kerna,
kekecewaan itu hadir dariNYA..
yang mengajak kita dekat padaNYA..

 SEKALI BERkawan,seLAMANYA berkawan..^_^




seKIAn..wassalam..=)

peNGAJARAN POST kali ini..

1. post ini ditulis umum,tidak dtujukan kpda mna2 individu..tp utk shabat2..
2. kata2 sbnrnya tidak mmpunyai makna utk mnjelaskn prasaan,wjudkanlah bribu kata pun,tapi kata2 bukan unggulnya perasaan
3. peringatan dbrikan trmsok dri pnulis juga..=)
4.  shabat mentari mmbwa kita ke syurga..

WALLAHU'ALAM





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

8 comments:

MiCroViSe said...

*touching jap...tq fadhil sbb mnjadi sbhgn dripade knagan2 aku kat kisas..smoge kite same2 bjaye kat luar nti...insyallah..ameeen =)

MUHAMMAD BIN SIFYAN said...

aku suke post nie...
thanks ye kawan...

2F said...

waa..
pergh
pss..
x tau nk ckp pe..
sedih kowt..ngn music nye agy..
nway....all the best to u dhil,,
ingatlah kemana-mana pun kite, kite ttp satu, jemaah menegakkan agama Allah..

great memory to be with you even for 2 years..such sweet n meaningful life.

ika-kuchee said...

once we are friends, FOREVER friend :)

FA said...

touching bkn cket2 la.well said,bro.

Hanna Adzhar said...

Good post!

Klau muslimeen pun dah ade perasaan touching ble bace post ni , apetah lagi muslimat.

@Fn@N_Z@Ss said...

arghh!!! aku touching doe padil...
lg2 dgr plak lgu nih...
k0 taw x brpe kli aku ngis pdil...
thanx shbt!!!
thanx sgt2!!

faDHiL aRiS.. said...

ijat,2F,mad : thanks..smoge ukhuwah kita brkekalan la ea..KITA??eww..haha..
insyaallah..skali brkwn,slamenye brkwn kn??

hANNA: BESe la..laki boleh je nges ble2..tp kalo nk cover macho,cmtu la..hehe

afnan: kau la kwn laki ak yg kuat gle nges stakat ni..haha..papepon,wlcome..=)